Onnettomuustutkintakeskukseen kaksi uutta erikoistutkijaa

Julkaistu 26.5.2017  Päivitetty 29.5.2017

Onnettomuustutkintakeskukseen on nimitetty kaksi uutta erikoistutkijaa. Virat olivat julkisessa haussa ja niitä haki yhteensä 19 henkilöä.

Raideliikenneonnettomuuksien erikoistutkijaksi on nimitetty tietoliikenne-/automaatiotekniikan insinööri Lasse Laatta 1.7.2017 alkaen. Lasse Laatta on työskennellyt muun muassa VR Yhtymä Oy:n kalustomanagerina ja tuotantopäällikkönä sekä Kone Oyj:n erityisasiantuntijana ja kehitysinsinöörinä. Laatan erityisalaa ovat rautatiekaluston sähkö-, elektroniikka- ja automaatiojärjestelmät.

Vesiliikenneonnettomuuksien erikoistutkijaksi on nimitetty merikapteeni Ilkka Kervinen 1.7.2017 alkaen. Ilkka Kervinen on työskennellyt muun muassa Etelä-Suomen aluehallintoviraston merenkulun työsuojelutarkastajana sekä vajaat 10 vuotta matruusina ja perämiehenä eri laivoilla, kuten öljyteollisuudessa Neste Oyj:ssä. Kervisen alaa työsuojelutarkastajana on ollut esimerkiksi tapaturmatutkinta sekä työlainsäädännön valvonta merenkulku- ja ahtausalan työpaikoilla.

Lisätiedot tarvittaessa:

Johtaja Veli-Pekka Nurmi, p. 0295 150 701.